مقالات

50 راه برای کشف استعداد فرزندانتان

در اینجا 50 راه برای کشف استعداد فرزندانتان مورد بررسی قرار میگیرد
1) اجازه دهید فرزند شما منافع خود را پیدا کند. به فعالیت هایی که او انتخاب میکند توجه کنید. این بازی در زمان آزاد می تواند به شما بگوید که کجا در حال اشتباهید.
2) کودک خود را به طیف وسیعی از تجربیات بسط دهید. این ممکن است استعدادهای پنهان او را فعال کنند. فرض نکنید که چون او علاقه ای نشان نمی دهد یعنی استعداد ندارد.
3) به فرزندتان اجازه دهید اشتباهات کند. اگر قرار باشد او همه کارها را درست انجام دهد ، او هرگز ریسک کردن را برای کشف استعداد خود به کار نمیگیرد..
4) از او سوال کنید. اجازه بدهید فرزندتان از شگفتی های جهان از شما سوال کند .چرا آسمان آبی است؟ جواب را با هم پیدا کنید..
5) برنامه های ویژه خانوادگی بگذارید. به اشتراک گذاشتن خلاقیت ها میتواند بروز استعداد ها را توسعه دهد..
6) کودک خود را برای یادگیری تحت فشار قرار ندهید. اگر با امید به اینکه بچه ها هر روز استعدادهایشان را پیشرفت بدهند درس های ویژه ای بگذارید ممکن است دچار استرس شوند و تحت و تاثیر قرار بگیرند. تشویقشان کنید اما به آنها فشار نیاورید.
7) انتظارات بالا داشته باشید. اما واقع بین باشید.
8) زندگی کاری خود را با او به اشتراک بگذارید.تصویری از موفقیت خود را با قرار دادن فرزند خود در کارتان به او نشان دهید. اجازه دهید او ببیند که شما د رفعالیت های معنا دار هستید و اجازه بدهید خود را درگیر کار شما کند.
9) یک محيط سراسر احساساتی فراهم کنيد. موادی که حس ها را تحریک میکند در اطراف خانه پراکنده کنید رنگ انگشتی ، ابزار آلات موسیقی و عروسک ها میتوانند موارد خوبی باشند..
10) شوق خود را برای یادگیری زنده نگه دارید. . کودک شما تحت تاثیر رفتارتان خواهد بود.
11) فرزند خود را با قوانین محدود نکنید. ممکن است او را به صورتی تحمیل شود که با روحیات درونی او سازگار نباشد.
12) بازی های خانوادگی انجام دهید
13) زمانهای منظمی را برای خواندن، گوش دادن به موسیقی و صحبت در جمع خانواده ایجاد کنید.
14) آیا همه موارد لازم برای دسترسی فرزندتان به دنیای خارج وجود دارد؟
15) اجازه دهید فرزند شما در فعالیت های اجتماعی که او را جذب میکند شرکت کند.
16) از طنز، جوک ها، داستان های احمقانه برای تشویق خلاقیت فرزندتان استفاده کنید.
17) از کارهایی که فرزند شما انجام می دهد انتقاد نکنید و قضاوت نکنید. اگر احساس کند ارزیابی می شود ممکن است از بروزاستعدادهایش دست بردارد
18) با فرزندتان بازی کنید تا حس خود را از بازیگری به او نشان دهید.
19) موفقیت های خود را خانوادگی به اشتراک بگذارید. در حضور فرزندتان در مورد چیزهای خوب که در طول روز برای شما اتفاق افتاده صحبت کنید تا حس اعتماد به نفس آنها را افزایش بدهید.
20) دسترسی فرزندتان را به کتابخانه خانه، مدرسه و کتابخانه های عمومی ایجاد کنید.
21) به صحبت های فرزندتان گوش بدهید. چیزهایی که باعث جلب توجه او می شوند سرنخ هایی هستند که بتوان استعداد های او را جستجو کرد
22) به فرزندتان یک فضای خاص در خانه اختصاص بدهید تا خلاقیت های احتمالی شان را نشان بدهند
23) هنگامی که کاری را درخانه به او می سپارید و انجام می شود از این احساس مسئولیت او قدردانی کنید
24) با حضور در مکان های جدید علاقمندی های تازه برای فرزندتان ایجاد کنید
25) با فرزندتان بازی های پایان ناپذیر کنید. اسباب بازی ها مثل لوگو و پاپت تخیل کودکانتان را تقویت میکند.
26) داستان های الهام بخش افرادی را که در زندگی شخصی شان موفق بوده اند، را با خانواده تان به اشتراک بگذارید.
27) با پاداش دادن به فرزندتان رشوه ندهید. اینگونه پاداش ها انگیزه های خوبی در یادگیری فرزندتان ایجاد نمیکند.
28) .پیشنهاد بدهید که فرزندتان به گروههایی که دارای استعدادهای مشترک با او است بپیوندد.
29) بحث در مورد اخبار میتواند جرقه ای روی علاقمندیهای کودک باشد
30) روی وسایل کودکتان تعصب جنسیتی نداشته باشید بگذارید با هر دو وسیله بازی دخترانه و پسرانه بازی کند
31) . هیچ وقت فرزندتان را با دیگران مقایسه نکنید ،اجازه بدهید که او خودش را با عملکرد های قبلی اش مقایسه کند نه با دیگران.
32) والدین توانایی باشید.
33) از رویدادهای اجتماعی و موسسات معتبر برای فعال کردن علاقمندیهای فرزندتان استفاده کنید. با او به کتابخانه ،موزه، کنسرت و نمایش بروید.
34) هدایاتی را تدارک ببینید که نقاط قوت فرزند شما را تقویت کند.
35) فرزندتان را تشویق کنید که در مورد آینده اش فکر کند. دیدگاه های او را بدون هدایت به سمتی که خودتان دوست دارید پشتیبانی کنید.
36) کودک خود را به افراد جالب و دانا معرفی کنید.
37) به خانه تان به دید یک مکان آموزشی نگاه کنید. به عنوان مثال آشپزخانه برای آموزش ریاضی و علوم در حین پخت و پز عالی است.
38) احساساتتان را به اشتراک بگذارید. استعداد فرزندتان ممکن است با سرکوب شدن احساساتش از بین برود.
39) فرزندتان را به خواندن تشویق کنید.
40) به آفرینش فرزندتان احترام بگذارید(ظاهر او را همانگونه که خلق شده بپذیرید)
41) با فرزند تان در زمینه های مورد علاقه اش کار کنید.
42) فرزندتان را تشویق کنید تا کارهایی که در نگاه او سخت است را انجام دهد . به او کمک کنید که با محدودیت های زندگی اش مواجه شود.
43) ارتباط بین استعدادهای ویژه فرزندتان و دنیای واقعی باشید. به او کمک کنید تا راه عبور به سمت استعدادهایش را پیدا کند
44) او را تماشا کنید…آیا بچه شما به طور طبیعی به فعالیت های گروهی یا پروژه های انفرادی گرایش دارد؟ آیا او ترجیح می دهد که در حال راه رفتن یا نشستن بی سر و صدا باشد؟ دیدن آنچه فرزندتان برای خود انتخاب می کند، به شما ایده خوبی راجع به جایی که استعدادهای او در مسیر درست است، می دهد.
45 ) به او حق انتخاب بدهید. شما می خواهید فرزندتان به سمت موسیقی برود؟، بنابراین شما او را برای درس پیانو ثبت نام می کنید. اما آیا این واقعا جایی است که علاقه و توانایی او است؟ اگر او بیشتر مشغول و شادتر بود، چه می کرد؟ آواز می خواند؟ یا فقط گوش میداد؟ کلید این است که اجازه دهید کودک شما زوایای مختلف فعالیت خود را کشف کند و به تماشای چیزی که واقعا توجه او را جلب کند برود. اگر فکر می کنید کودک شما دوست دارد، با درس پیانو شروع کنید، اما به او بگویید که اگر پس از شش ماه از بازی لذت نمی برد، می تواند به یک ابزار دیگر رجوع کند.
46) شما ممکن است فکر کنید که بازی کردن بازی های ویدئویی اتلاف وقت است، اما اگر فرزند شما به گرافیک، انیمیشن، داستان سرایی برسد، ممکن است استعدادهای ذاتی خود را افزایش دهد. پس به جای انتقاد از مهارت های فرزند خود، آنها را با تایید “وای تو در بازی واقعا مهارت داری ” به سمت علاقه اش راهنمایی کنید.
47) همیشه او را تشویق کنید! لحظه ای که کودک شما احساس سانسور یا محدودیت می کند، ممکن است خلاقیت خود را متوقف کند.
48) به خاطر داشته باشید که منافع خود، تعصبات و پیش فرض ها را کنار بگذارید. “همه چیز در مورد توانایی بچه ها در انتخاب آنها است.” و با توجه به آزادی و تشویق “بچه ها انتخاب های خوبی می کنند.”
49) کودک خود را به فعالیت های مختلف و تجربیات مختلف معرفی کنید. و بگذارید همه انواع فعالیت ها را امتحان کند تا بتواند آنچه را که دوست دارد یا آنچه که او به طور طبیعی خوب است تشخیص دهد.
50) او را به مکان های مختلف بیاورید، او را به سرگرمی های جدید معرفی کنید، در فعالیت های گسترده ای و مختلف با هم شرکت داشته باشید تا ببینید آیا علاقه ای به آن دارد یا خیر.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *